BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Isnin, 14 Februari 2011

IT'S NOT EASY

Salam....

Sememangnya di dalam dunia ini tidak ada yang mudah. Tidak ada yang akan datang bergolek dan tidak akan ada yang datang melayang. Kalau terlalu mudah maknanya aku cuma akan mengecapinya seketika. Korang percaya tak? Korang tak nak percaya sudahlah... itu yang aku alami selalu. Mungkin jugak memang aku tidak mempunyai rezeki untuk mengecapinya lama-lama namun, sekurang-kurangnya aku pernah melaluinya. Walau tidak seindah mana tapi aku dah melalui dan aku nampak baik buruknya. Tapi aku juga manusia biasa yang tak lepas dari kesalahan.

AKU SOLEHAH?

Pasti ada yang tergelak besar bila baca statement aku. Ya... orang yang akan tergelak besar itu adalah org yang baru saja mengatakan aku "lawa", "itu hak awak"... ya kamu dan mungkin kamu. Aku tak lah kecil hati , mahupun terasa. Itu pandangan anda, aku tak mampu mengubahnya dan aku tak kan sama sekali menipu diriku hanya semata-mata mahu mengubah persepsi kamu terhadap diriku. Terserahlah...Dan, kamu yang tengah senyum sumbing itu pasti sedang berkata-kata " hek eleh... baru update blog pasl VALENTINE DAY dah mengada2"... dan sekarang kamu pasti berkerut dahi dan berkata "Eh.... dia marahkan aku ke?" "Apa pulak salah aku kali ni???" HIHIHIHIHI... as if die tengah membaca blog aku. Alaa apa barang die nak baca blog aku. Ok lah... berbalik kepada statement AKU SOLEHAH? belum... tapi aku tidak malu mengatakan yang aku mahu menuju ke arah itu, tidak malu aku mengatakan yang aku berusaha ke arah itu, walau ada ketikanya aku tewas tapi alhamdulillah aku cepat tersedar dari khayalan ku.

AKU CEPAT MARAH?

Yes... aku memang cepat marah... dan aku dikategorikan orang yang kurang penyabar. Aku orang yang telus dan sangat-sangatlah mudah terasa. Ya kamu... kamu yang tengah mengangguk-angguk kepala tu, atau paling tidak mengiyakan saja di dalam hati. Kamu cukup mengenali saya, masakan tidak mengenali lagi. Luar mahupun dalam, hati budi saya juga kamu tahu. Maka dengan itu, kamu rasa kamu layak untuk memperlekehkan saya bukan? huhuhuhu... Satu perkara lagi kamu mungkin terlepas pandang, baran ku cepat tapi aku jugak cepat cool. Aku cuba untuk berubah ok... untuk kebaikan aku jugak kan? Tapi aku tak marah sembarangan la.hahhahahaha

AKU SENSITIF?

Ya... aku cukup sensitif kebelakangan ini. Entah kenapa tapi aku memang sensitif gila-gila. Angin perempuan lah katakan. Tapi, aku memang terasa. Terasa terhadap kamu. Ya kamu, kamu yang mengatakan aku "lawa". Kenapa? Ntah lah.... sebab aku dapat rasakan yang kamu ada menyembunyikan sesuatu. Apa dia? Ntah... aku cuma rasa2 saja. Tak payahlah kamu nak sembunyi-sembunyi dari aku lain kali. Kamu bebas.. bak kata kamu sebentar tadi... ITU HAK AWAK. hahhahahaha

AKU GILA?

Gilakan kek coklat, gila kan burger banjo dan gilakan game big money. Tu je yang aku gilakan setakat ni. Aku masih waras lagi. Aku juga gila kerja. 

Owh... jauh tersasar topik di atas dengan huraian aku. Lagi aku terkenang " tu lah.... buat rangka dulu" kata cikgu Nelson Tandang. huhuhhuhu.... Cikgu, saja jak cikgu... ya intro bah. Oppps... tercampur bahasa rojak. Awak semua tau... tiada yang mudah dalam dunia ini selagi kita tak nak berusaha dan mempermudahkan sesuatu itu dengan jalan yang betul. Kadang-kadang aku mengeluh... tapi ahernya aku sedar... buat apa nak susahkan dan peningkan kepala kan. Jangan susahkan benda yang susah betul? Fikir positif. 

IT'S NOT EASY TO BE ME!

That is way.... i used to share my feeling and then i read it. Why must u share in this blog? dont u have ur own diary? how could u let others read ur feeling. Sebab nya... mungkin dengan menulis dan meluah perasaan aku sendiri di blog, akan ada insan2 terbaca luahanku secara tidak sengaja dan siapa tau ada yang akan dapat iktibar. Mungkin lah... mungkin orang itu akan berkata " Owh aku tidak keseorangan, rupa-rupanya ada lagi yang mengalami masalah seperti aku." barangkali lah... 

Aku bukan superhero, adiwira mahupun seorang artis. Tapi aku manusia biasa yang adakalanya merasakan tiada yang mudah dan putus asa. Ya... ITU HAK Awak... katanya lah. Tapi, aku sama sekali tidak akan beralah dengan diriku, kalau aku mau berjaya, mau senang, mau yang mudah... itu bukan hidup. Hidup ini penuh cabaran, dan penuh dengan komplikasi. huhuhuhu ntah apa-apa ntah..

0 comments: