BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 27 Julai 2011

Sekali lagi...

Salam all...

Walaupun blog aku ni takda terima apa-apa komen dan kurang dilawati aku tak kisah sangat.. Tapi aku anggap je ada yang membaca blog aku ni. Hari ini buat kesekian kalinya IMAN ku diduga. Aduh2, sungguh kurang ajar bahasa yang digunakan oleh Makcik Mandor itu. Pagi-pagi aku pulak yang mendengar bebelan marah nya. Susah ke nak cakap bagus-bagus kan> Aku dah cukup lama geram, bukan geram suka tapi geram la dengan perangai nya. 

Asyik nak mengata rakan setugas yang lain, asyik hatinya saja yang mau dijaga. Walaupun aku sebaya umur dengan anak nya, tapi harus dikenang aku rakan sekerjanya. Kalau aku benar-benar tidak bertolak ansur seprti apa dikatanya sudah lama ku biarkan.Susah-susah. Aku sebagai Penilai Pertamanya tidak minta dihormati dipanggil bos, dihormati lebih-lebih. Cukuplah kalau kita sama-sama menghormati sesama rakan sekerja. Pagi tadi tersembur juga amarah ku, walau aku cuma meninggikan suara ku kepadanya. Aku tau dia baru kehilangan tapi apa haknya untuk marah-marah.

Bila keadaan dah tenang aku mesej la, kasi tau jangan marah-marah dan terangkan situasi sebenarnya. Ku jelaskan juga apa rasa ku, Rasa ku ingin menolong tapi dimarahi pula. Tapi tau apa ku dapat pada pukul 7.30malam tadi??? Aku dapat mesej putar belit ala-ala KARPAL SING, Kata-kata hina lagi. IRONINYA, yang menghina nya dia, tapi aku pula dituduhnya siap dengan msg berbaur ugutan lagi. BIla ku jawab ku katakan akan ku simpan mesejnya sebagai bukti lantas aku di bawa untuk bergadoh. Betul-betul perangai macam budak-budak. Serius.. taulah umur tu dah lanjut, tapi tak perlu nak putar belit cerita. 

Rasa ingin saja esok hari bertemu empat mata, tapi ku kira tiada guna. Silap-silap kene penampar orang tua tu pulak. Hilang rasa hormat ku kat orang tua tu. Umur sebaya umur mak aku, tapi perangai macam budak kecik. Boleh lah diklasifikasikan tidak berakal. Hahahhahah Taulah diri tu tengah marah tapi ahhh gila ahhh. Kekadang bila aku baca balik rasa nak gelak sakan guling2 pun ada. Siap ngan pantun2 lagi msg nya kat aku. Adoh-adoh Cik kak... Aku bukan nak sombong kata diri aku bos. Walhal memang aku bosnya, aku penilai pertamanya, tapi sayang... orang itu hanya berfikir pasal dirinya. 

Bila keadaan dah tenang aku anggap apa yang berlaku ada lah cubaan yang didatangkan oleh Nya, agar aku bersikap lebih matang, dan tidak terlalu beremosi walaupun agak payah. Yerlah darah muda pantang dicabar. Mujur, hati ku masih mampu bersabar.Aku serah je kat tuhan untuk segala ketentuan. Tapi, aku yang dihina sama sekali tidak akan melupakan apa yang pernah di katakannya. Aku sedikit pun tidak gentar dengan mesej berbaur ugutan. Cuma kadangkala bila aku dah bosan (yerla bosan la nak mesej ngan pakwe takder pakwe) kekadang tu rasa nak je ku layan msg akak mandor tu, Sekali sekala buat kecoh. 

Bila ku kenang balik kalau aku layan dia menamppakkan yang aku ikut-ikutan bodoh jugak. So ku abaikan dan biar kita lihat macam mana. Aku masih sayang dengan kerjaya ku, belum cukup gila lagi aku mahu menambah onar pada diriku dengan membiarkan rasa marah conquer diri aku. Insyaallah aku akan tetap terus professional dalam kerja ku. Pasal SKT nya pula bagaimana ya? Aku belum segila itu mahu menabur pasir di periuk nasi orang lain. Dosa tu... tapi berdasarkan penilaian aku, ada benda yang perlu dikurangkan. Mudah-mudahan Allah buka pintu hatinya agar dia sedar yang dia salah. Ya, dalam hal ini aku juga bersalah. Salah aku kerana menasihati nya sewaktu dia masih panas. mungkin aku patut saja terus bertemu empat mata pagi tadi. Biar aku melihat reaksinya. Owh mudah-mudahan bertemu lah segera jodohnya agar tidak lagi marah-marah . (ehhh bukan tu untuk aku ke? hehehhehe). Mungkin dia rindukan belaian suaminya.. yerlah setiap kali asyik bagi tau kisah sedih kat aku. Aku bukan tak prihatin dengan masalahnya, cukup prihatin dengan kebajikan kakitangan lain. Tapi... Cukuplah bagi aku. Kakak mandor ini tak boleh la nak lebih-lebih. 

Ibarat Kalajengking... bagus-bagus kita mahu menolongnya, kita pula yang diserangnya tanpa ada usul periksa. GILO ehh GILO. DAN aku, akan ku jadikan peringatan dan pengajaran untuk berdepan dengan kakitangan yang sebegini. Dah namanya kerja, bukan orang awam saja yang marah-marah, mandor pun boleh marah kat TA nya. Nasib seboro-seboro kata bos aku. 

1 comments:

Jas Elegant berkata...

Walau pun saya kurang faham cerita awak ni, tapi awak betul.. ya ada juga orang baca blog awak nie. :) Semoga dapat bersabar atas segala dugaan hidup.. Semoga Allah permudahkan segala urusan awak.. BTW Happy Ramadhan Month & Raya soon.. Keep writing & don't give up. It is a good hobby..
.
Jas
Unit Trust Consultant / Perunding Unit Amanah
Co: Public Mutual Berhad (wholly-owned subsidiary of Public Bank Berhad)
T: +6017-7055 381
E: jas.elegant@gmail.com
W: www.facebook.com/investment.unittrust
.
" Why not try, let's say 10 years investment period & gain minimum 9% profit per year? Reports on fund past performance available just to show the ability of the fund. Feel free to request for one ! "