BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 12 Mac 2011

Hujan yang turun...

Salam semua... hujan yang turun membasahi bumi tika ini sama seperti hujan yang turun membasahi hati ku. Waaa so hiperbola kan?  Kadang-kadang aku berfikir sendirian, tersenyum sendirian bila hujan turun. macam-macam yang bermain di fikiran ku. Sedangkan aku ada banyak kerja yang harus dibereskan, tapi aku lebih rela duduk termenung dan menghadap notebook. Kadang-kadang aku bertanya apa lah salah aku buat kerja yang dah lama terbengkalai, dan aku macam biasa cukup bijak cari alasan untuk aku terus-terus malas.

Dulu... kalau waktu-waktu hujan macam nie, mesti mak suh aku g tido, jangan tengok tv lagi. Hujan katanya, bahaya tengok tv dengan kilat sabung menyabung kat luar. Tapi sekarang takda pun orang nak melarang aku. Sebab duk sorang-sorang kat umah... makin lebat hujan kat luar makin kuat bunyi tv aku. Tapi tu yang silap bila kita ada astro, automatik kalau ujan kuat, kita tak kan leh tgk cita yang kita nak tengok. Apa pasal? pasal nya akan appear la perkataan "SERVICES CURRENTLY NOT AVAILABLE". Tengah lagu sedap pulak tu. Geram nya.

Dulu... kalau ujan, aku suka berangan-angan. Angan-angan aku kaya, aku happy. Tapi tak pernah pulak aku angan-angan kawen. Yang aku selalu angan-angan kan aku ada rumah cantek, ada kereta mewah, dan ada peti ais besar. Hehehehe. SEkarang aku ada rumah tapi rumah kuarters kerajaan la. Aku ada kereta, tapi buatan Malaysia, aku ada peti ais, tapi peti ais kecik satu pintu. Heheheheheh. Lawak je kan? Tak pulak aku terfikir yang aku akan ada Flat Screen Tv 36 inchi, ada notebook dan aku tak mandi lagi. Hahahahaha Kelakar bila diingatkan semula.

Sekarang nie pun aku masih jugak angan-angan kan benda yang sama. Huhuhu macam takda idea kan? Adalah bertambah sedikit detail dalam angan-angan aku tu. Kekadang aku lebih suka layan perasaan aku. Bukan layan stim atau jiwang, tapi layan fikiran macam mana nak settle masalah orang kat sekeliling aku. Dengar lagu dan fikirkan lirik dia. Betapa banyak nya persamaan dengan hidup aku. Tapi sampai bila aku nak melayan perasaan kan? erm... sampai aku puas lah. hahahhaha. Aku sebenarnya nak keluar cuci-cuci mata tapi aku terlalu malas nak bersiap. Masak dah sudah, makan je aku tak lagi. Banyak sebenarnya artikel lain aku nak share tapi disebabkan aku malas dan hilang mood aku pun mula merapu. 

Berada di alam fantasi sendiri yang kita reka cukup indah, tapi hidup realiti juga tak kurang indahnya andai kita mampu menghiasi hidup realiti dengan fantasi yang seakan nyata dan yang paling kita suburkan hidup realiti dengan rasa syukur bukan cepat berpuas hati.

Diana_Sa 

0 comments: