BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 20 Mac 2011

Saje- saje je...

Salam u alls!

Nothing much to say actually.. huhuhuhu tapi aku saja2 je nak update blog. Nothing much to share also. Dont have any idea either. Erm, hari nie punyalah malas aku macam biasa. Tapi alhamdulillah, berjaya gak aku wat keje2 biasa di ujung minggu. Keje ape? House Keeping ler... 

Hari nie, aku langsung takde ke mana-mana. Even ke Tamu pun tidak, ke supermarket pun tidak. Paling jauh aku kuar kat tempat sidai baju. Kat situ je. Mule-mule tu ada lah hasrat nak keluar, p ari ujan la pulak. Malas dan sayang la nak kuar, kilat2 kat kereta masih ada lagi. wax kat tayar pun ada lagi. sayang kalau kotor. Al maklumlah, cuci kereta adalah rutin yang sangat tak kerap aku buat. hahahah so bukan la rutin lagi tu, tapi dah berkala dah.

Tapi esok ari aku kan kuar kot... nak beli stok2 yang dah habiss. Tapi paling bahaya kalau aku g plaza, alamatnya berbeli shawl baru lah aku atau HP baru???? hahahahh huhuhuhu sedih, hp aku rosak lagi buat kali kedua. terasa la mahal kalau nak repair software je kat kedai itu, takkan la aku nak kuarkan lagi 80 hengget. uuu, bak kata adik aku.. akak tak boleh pakai 1 hp je ke? ala dik, memang lah satu je pon... cuma nak lah yg rosak tu, yg tu canggih sikit. yang sekarang ni canggih gak, p nak gak yg satu tu.

Macam banyak je kan? walhal ada satu nombor jer.. nak sampai 2 hp wat ape tul tak? Ada bagus nya ada 2. satu tu backup kalau lowbat di tempat2 yg tak dijangka. Apa-apa pun harus ku repair, kalau tak, tak dapat la aku nak mms, tak dapat lah aku nak online. 

Model HP Nokia yang baru kat tv tu sangatlah menggoda. Kalau beli guna kad kredit buleh tak???" heheheheh ngade2 tul kan, hutang kad kredit yg lepas tak settle lagi. Waaa ... macam mane ni. Keinginan atau keperluan? Ni yang aku malas kalau aku dah lame tak balik Miri ni, Nafsu membeli belah tu tinggi. Mampukah aku bertahan??? Terpaksa lah jugak aku bertahan sebenarnya. Sebab aku perlukan Bajet yang ekstra untuk bulan depan. Insyaallah aku akan p kursus induksi bulan depan, tak sabar rasanya. bukan lah apa, bila dah induksi, sabar lagi setahun dua... then aku akan apply untuk transfer. Nak cuba la keje kat tempat lain. Cari pengalaman kat tempat lain pulak. 

Tapi alangkah bestnya kalau tempat itu kat Miri jugak. Tak kisah lah kat Subis atau kat MBM skali pun. Yang itu lagi bagus. Sebab aku dah malas la nak p ke kawasan lain. Nak dekat-dekat ngan famili aku. Kesian arr diarang, nak p klinik pun takda orang antar. Rindu pun ada gak ngan Miri ni. Cakap pasal Miri, lately ni.... sangatlah lama sudah aku tidak lepak ke pantai. Espalanade Limbang 2 minggu yang lepas. Esplanade Miri? takda langsung. Alasan? nape? sebab aku malas laaa... Nothing much to see dan masa aku yang tak sesuai. Agak lama jugak aku tak ke Miri. Rindunya nak balik Miri. 

Owh bercakap pasal pejabat pulak.. Kitarang dah ada bos baru. Ugh... semuanya jadi tonggang tebalik sedikit. Almaklumlah ada banyak perubahan sedikit, dan ada banyak benda aku kena kejar. Waaa... bukan nya makin relax. Tapi nak wat cam ne kan? Keje... Owh dan aku kene turun awal la g keje. Pasal??? bos kali ini sangatlah strict dengan kedatangan staffnya. Dan aku yang dah terbiasa lewat. Lewat p keje lewat gak lah aku balik. Tapi bos aku tak suke.. yang peliknya die kata kita di bayar berdasarkan 8 jam masa bekerja. Yang aku? lambat 15 minit kekadang aku top up sampai kol 6. Ok apa bos, janji keja siap laa. Hahahhaahah.. Banyak lah alasan aku ni kan? Awal-awal dah standby soalan dan jawapan. 

Tapi kan... as if la die tu bagus tapi so far aku tgk biasa2 je. hahahhaa...Tak kisah lah... Aku pasti boleh punya. Erm Kami satu seksyen pasti boleh punya.  Yang bestnya, kali ni aku tak bz sorang-sorang coz satu pejabat dah mula bz.. Owh bercakap pasal kerja.. nama aku ada kat telikhidmat. Wah... sampai begitu sekali tokok tambah nya cerita rakyat itu, tapi kenapa die tak bubuh satu baris ayat lagi kat komen die tu ye... contoh :
"SAYA JUGA SALAH, KERANA MARAH-MARAH DAN KURANG AJAR SERTA TIDAK MENDENGAR PENJELASAN YANG DIBERIKAN"

Geram pun aku ada, bila aduan tu kata aku kasar, tapi memang aku kasar. tapi kenapa die tak bagi tau yang die call syeksen aku dengan niat nak menghina? Kenapa??? Tu lah nasib juruteknik macam aku. Apa-apa pun itu satu pengajaran buat aku. Huhuhu next time kalau ada yang kureng ajar macam tu, aku cakap OK, Baik... dan sebagainya. Tapi kalau ada lagi aduan sebegitu rupa aduhhh. Aku tetap tak kisah.. sebab rezeki aku di tangan tuhan. Kalau ada yang nak buat onar kat aku pun silakan, janji aku tau apa aku buat.  Well, ini tahun ketiga aku berkhidmat.. ada banyak lagi tahun akan datang. Insyaallah... sabar je dan aku akan buat sehabis baik mungkin. Insyaallah... tak terasa dah 3 tahun kan? so aku nyer dateline untuk life target aku ada lagi 2 taun.. Apa yang aku target? Rahsiaaa... hahahahhah. Aku nak balik Miri kot, nak keje kat Miri je. 


Hidup ini kena tolak ansur dan redha... tapi TIDAK ADA KOMPROMASI untuk Leka! 

0 comments: